​Löfbergs ostaa Humm Europen

Löfbergsin osaomistus Humm Europessa on nyt varmistunut. Perheomisteinen kahvipaahtimo ostaa vähemmistöosuuden Humm Kombuchaa valmistavasta ja myyvästä yrityksestä. Humm Kombucha on yksi markkinoiden johtavista tuotemerkeistä.

– Yritys on kiinnostava, ja sen kasvuedellytykset ovat todella hyvät. Odotamme innokkaasti yhteistä matkaamme. Investointi on osa työtämme uusien terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostuneiden kuluttajien tavoittamiseksi, Löfbergsin toimitusjohtaja Lars Appelqvist kertoo.

– Entistä vahvempi suhde Löfbergsin kanssa tuntuu erittäin hyvältä. Löfbergs on vakiintunut toimija, jonka kanssa meillä on yhteiset arvot. Löfbergsin osaaminen vahvistaa meitä ja tarjoomaamme ja antaa meille yhä paremmat mahdollisuudet saada jalansijaa markkinoilla, Humm Europen toimitusjohtaja Patrick Caraffa toteaa.

Humm Kombucha perustettiin USA:ssa vuonna 2009. Syksyllä 2017 Humm Europe AB rakennutti Gävleen uuden modernin tuotantolaitoksen, jossa valmistetaan kombuchaa Ruotsin ja koko Euroopan markkinoille. Kombucha on fermentoitua teetä, joka sisältää runsaasti vitamiineja, orgaanisia happoja ja hyödyllisiä, elimistöä tasapainottavia bakteereja.

Suurta kiinnostusta
Löfbergs on ollut Humm Europen myyntikumppani vuodesta 2018. Aluksi kumppanuus koski Ruotsin päivittäistavarakauppaa, mutta hiljattain sitä laajennettiin koskemaan myös Out of Home ‑markkinoita eli hotelleja, ravintoloita ja kahviloita.

– Myöhemmin yhteistyötä voidaan laajentaa Suomeen ja muille Euroopan alueille ja markkinoille, Lars Appelqvist sanoo. Kiinnostus on suurta, mikä selittyy muun muassa vahvalla hyvinvointitrendillä. Monien mielestä kombucha on loistava vaihtoehto energiajuomille, virvoitusjuomille ja mehuille ja toimiva valinta myös alkoholittomaksi ruokajuomaksi.

Orgaanista kasvua ja yritysostoja
Löfbergsille investointi on osa yhtiön merkittävää panostusta nopeasti kasvavaan Ready To -segmenttiin. Vuonna 2018 Löfbergs muodosti uuden liiketoiminta-alueen, joka keskittyy On the go ‑tuotteisiin. Suunnitelmissa on kasvaa sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta.

– Humm Kombucha täydentää ICE Coffeen, Cold Brewn ja Caffeine Waterin kaltaisten kylmien juomien valikoimaamme. Tammikuussa 2018 ostimme myös SuperBonobon, jonka valikoimissa on raakapatukoita ja muita luonnollisia luomuvälipaloja ja -naposteltavia, Lars Appelqvist kertoo.

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 350 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa ja Kanadassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 1,9 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Coffee Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs ja SuperBonobo. www.lofbergs.fi