Kylmien kahvijuomien kysyntä kasvaa voimakkaasti etenkin Japanissa ja Yhdysvalloissa. Eurooppa tulee hieman jälkijunassa, mutta Löfbergs on päättänyt muuttaa tilanteen. Perheomisteinen kahvipaahtimo tekee nyt merkittävän panostuksen ja lanseeraa aivan uuden ravintoloille, kahviloille ja muille Out of Home -markkinoiden toimijoille räätälöidyn konseptin.
– Haluamme olla kehityksen eturintamassa ja nousta kylmien kahvijuomien johtavaksi toimittajaksi kotimarkkinoillamme Pohjoismaissa sekä Isossa-Britanniassa, Löfbergs OOH Finlandin maajohtaja Leif Sjöblom kertoo.
Uusia tapoja juoda kahvia
Uusi konsepti on kehitetty tiiviissä yhteistyössä Ruotsin, Suomen ja Tanskan – maailman kolmen suurimman kahvinjuojamaan – kanssa. Tavoitteena oli löytää trendikkäitä ja hyvänmakuisia ratkaisuja, jotka vastaavat uusia kulutustottumuksia.
– Uusi kahvinjuojasukupolvi ajattelee kahvia ja nauttii sitä aivan uusilla tavoilla. Jos haluamme pysyä ajassa mukana, meidän täytyy pystyä kehittämään innovatiivisia tuotteita ja tarjoilutapoja, Leif Sjöblom toteaa.
Paljon potentiaalia
Löfbergsin uusi konsepti sisältää kylmien kahvijuomien tarjoiluun liittyviä uusia tuotteita, mainoksia, reseptejä ja koneratkaisuja. Tarkoituksena on tarjota kuluttajille erilaisia versioita jääkahvista, kylmäuutetusta kahvista sekä Nitro-, Creamy Cold Brew- ja Slush-kahvijuomista nautittavaksi heti tai otettavaksi mukaan.
– Sen helpottamiseksi tarjoamme kokonaisratkaisun, jota voidaan mukauttaa erilaisiin vaatimuksiin ja tarpeisiin. Haluamme, että asiakkaamme voivat hyödyntää kahvialan valtavat mahdollisuudet – kahden vuoden sisällä merkittävä osa kaikesta kahvista juodaan kylmänä, Leif Sjöblom kertoo.
Löfbergs on jo kokeillut konseptia parissa yksikössä Pohjoismaiden markkinoilla.
– Reaktiot ovat olleet positiivisia niin asiakkaiden kuin kuluttajienkin keskuudessa. Se tietysti kannustaa meitä jatkamaan uusien tuotteiden ja ratkaisujen kehittämistä, Leif Sjöblom sanoo.
Löfbergs Cold Servings
Uusi
konsepti kylmien kahvijuomien tarjoiluun nautittavaksi heti tai
otettavaksi mukaan. Löfbergs tarjoaa tuotteita, mainoksia sekä
reseptejä. Kylmät kahviannokset voi valmistaa sekä eri koneitten avulla
että ilman koneita.
-
Uusia tuotteita
Tarjoilun helpottamiseksi Löfbergs on kehittänyt useita Out of Home -markkinoille räätälöityjä tuotteita, kuten jääkahvin ja kylmäuutetun kahvin litran pakkauksissa. -
Reseptit
Valmiiden reseptien ja mainosmateriaalien avulla on helppo tarjota kuluttajille todella hyvää kahvia, joko sellaisenaan tai koneen avulla. Esim.
– Cold Brew Caramel
– Cold Brew Latte Vanilla
– Cold Brew Original
– Cold Brew Licorice
– Cold Brew Licorice Milk
– Cold Brew Licorice Pepper
Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 350 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa ja Kanadassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 1,9 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Coffee Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs ja SuperBonobo. www.lofbergs.fi