Kahvin juomisen hyödyt ennen pelaamista verovapaat kasinot ilman rekisteröitymistä ovat vuosien varrella saaneet vahvistusta monilta tutkijoilta. Mutta entä laajempi yhteys kasinoiden ja kahvin välillä? Ympäri maailmaa rahapeliyhtiöt tekevät yhteistyötä useiden tuotemerkkien kanssa, jotka pyrkivät edistämään sitä. Pelkästään maailmanlaajuisen urheilusponsorointialan uskotaan olevan vuoteen 2027 mennessä 89,60 miljardin dollarin arvoinen.
Osana tätä näemme nyt yhä useampien kahvialan yritysten tekevän yhteistyötä urheilujoukkueiden ja kasinoiden kanssa. Merkittäviä esimerkkejä ovat Formula 1:n monivuotinen kumppanuus Drive Coffeen kanssa, Segafredo Zanettin sponsorointi AC Milan -jalkapalloseuralle ja Nespresson historiallinen kumppanuus World Series of Pokerin kanssa Las Vegasin kasinolla pari vuotta sitten.
Kasinoiden ja kahvintuottajien sponsorointisopimusten ominaisuuksia
Nykyaikana on tullut tavalliseksi, että tuotemerkit sponsoroivat tai tekevät yhteistyötä rahapelilaitosten ja nettikasinoiden kanssa. Tätä sponsorointia edistetään yleensä markkinointi- ja mainoskampanjoiden sekä sosiaalisen median avulla.
On useita syitä, miksi yhä useammat ammattimaiset kasinopelaajat, kuten pokeritähdet, investoivat kahvimerkkeihin ja tekevät yhteistyötä niiden kanssa. Terveys on merkittävä tekijä.
Terveys- ja kuntoilualalla on suuret markkinat kuluttajille, jotka etsivät parempia ja terveellisempiä juomia. Näin ollen urheiluteollisuus voi olla menestyksekäs markkina-alue erikoiskahville.
Kahvilla on monia terveyshyötyjä, minkä vuoksi monet ihmiset ympäri maailmaa käyttävät sitä osana terveellistä elämäntapaa. Monet näistä eduista johtuvat kahvin korkeasta antioksidanttipitoisuudesta, joka auttaa vähentämään hapettumista ja soluvaurioita. Koska kahvi sisältää runsaasti kofeiinia, monet juovat kahvia myös treeniä edeltävänä juomana.
Kahviteollisuudessa on markkinoita sekä uhkapeleille että korkean suorituskyvyn juomille. Jos ammattilaispelaaja mainostaa kahvia funktionaalisena juomana, hän voi laajentaa tätä ajatusta laajemmalle yleisölle, ei vain erikoiskahvin kuluttajille.
Mitä tekijöitä kahvialan yritysten tulisi ottaa huomioon
Joillekin kahvibrändeille kumppanuus uhkapelimaailman vaikuttajan tai suuren kasinon kanssa voi olla erittäin menestyksekäs. Monille pienemmille paahtimoille uusien sponsoreiden tai kumppaneiden löytäminen voi kuitenkin olla haasteellista.
On tärkeää, että päätös sponsoroinnista tai kumppanuudesta toisen tuotemerkin tai henkilön kanssa, erityisesti kahvialan ulkopuolisten tuotemerkkien tai henkilöiden kanssa, tehdään tasapainoisesti ja molempien osapuolten edun mukaisesti.
Brändin kannalta huonoin kumppanuus on epäaito ja etäinen kumppanuus. Kahvila-alan yrityksen perustajien on kysyttävä itseltään useita kysymyksiä, ennen kuin he suostuvat kumppanuuteen tai sponsorointiin brändin kanssa.
Pitääkö tämä henkilö (tai yritys) tuotteestasi? Uskooko hän yrityksen missioon ja visioon? Ovatko he halukkaita sitoutumaan brändiin tarvittaessa?
Lisäksi korkealaatuisten funktionaalisten juomien kasvava kysyntä voi luoda elinkelpoiset markkinat terveyspainotteisille erikoiskahvijuomille pelialalla.
Harrastajat ja ammattilaispelaajat pitävät funktionaalisia juomia usein polttoaineena keholleen. Maut eivät ehkä ole yksi tärkeimmistä näkökohdista, kun kyse on näistä juomista, mutta erikoiskahvin monimutkaisten ja herkkien makujen ansiosta tämä voi olla joillekin mieluisampi vaihtoehto.”
Pelibrändien kanssa tehtävän yhteistyön edut
Monille kahvialan yrityksille, jotka sponsoroivat kasinoita tai ovat kumppaneita niiden kanssa, yksi ilmeisimmistä eduista on uusien markkinoiden saavuttaminen ja laajemman yleisön tavoittaminen.
Tekemällä yhteistyötä huippuluokan nettikasinon kanssa kahvialan yritykset löytävät uusia kansainvälisiä markkinoita ja tutustuttavat enemmän ihmisiä kansainväliseen nettikauppaansa. Kuluttajat, jotka etsivät kalliimpia tuotteita, ovat todennäköisemmin kiinnostuneita erikoiskahveista.
Kyse ei ole vain yhdelle kahvimerkille uskollisena pysymisestä, vaan uusien ja ainutlaatuisten kahvien tutkimisesta. Tästä näkökulmasta katsottuna kannattaa tehdä yhteistyötä sellaisten tahojen tai organisaatioiden kanssa, jotka voivat auttaa brändiäsi tavoittamaan laajemman kuluttajapohjan.
Mitä tulevaisuus tuo tullessaan tällaisille kumppanuuksille? Kun kahvi- ja pelibrändien arvot lähentyvät yhä enemmän toisiaan, näemme todennäköisesti yhä useampien pelaajien ja joukkueiden lanseeraavan omia kahvibrändejään, joilla on yhä enemmän sponsoreita.
Kun yhä useammat kahvifirmat tekevät yhteistyötä urheilijoiden ja urheilujoukkueiden kanssa, on todennäköistä, että entistä laadukkaampi kahvi tulee entistä useampien kuluttajien saataville ympäri maailmaa.
Näiden kumppanuuksien ansiosta erikoiskahvista on vähitellen tulossa yhä arvokkaampi tuote laajemmalle yleisölle. Olipa kyse sitten terveyden ja kuntoilun korostamisesta tai kahvin edistämisestä funktionaalisena juomana, kumppanuudet vaikuttavat varmasti alan kasvuun.
Molempia osapuolia hyödyttävä asiakasvaihto
Stanford Graduate School of Business julkaisi viime vuonna artikkelin rahapelialan kehityksestä. Yksi teeseistä on, että nettikasinoilla ei ole vain asiakkaita, vaan niillä on asiakkaita, jotka pelaavat, katsovat streameja ja ostavat tuotteita – heitä kutsutaan ”faneiksi”. Ja faneina he suhtautuvat yrityssponsoreihin eri tavoin. Artikkelissa todetaan, että faneilla on taipumus ”tykätä” brändistä sosiaalisessa mediassa, koska se liittyy urheilujoukkueeseen. Niistä faneista, jotka ovat yhteydessä, 30 prosenttia tekee todennäköisesti myöhemmin ostoksen tuotemerkiltä tämän yhteyden vuoksi. Brändin ja joukkueen ei tarvitse olla samanlaisia tai edes niin loogisia – vaikkapa kahvi ja blackjack. Markkinointi luo näiden kahden välille kiintymyssuhteen, ja faneista tulee sponsoroivan tuotemerkin asiakkaita.
Mutta miksi kahvi? Se näyttää olevan loistava sponsori kasinokasinoille. Se johtuu siitä, että kahvista on tullut tavallisten kuluttajien perusjuoma. Se ei ole enää vain jotain, mitä rekkakuskit tilaavat ravintoloista – eikä se ole ollut sitä enää pitkään aikaan. Sen sijaan se on kehittynyt entisestään, kun miljardiluokan kasinot haluavat liittyä gourmet-kuumajuoman joukkoon. Tunnetut tuotemerkit korostavat kahvinsa alkuperää, ja juuri tämä näkökohta vaikuttaa todella myyntiin.
Olemme nähneet, miten kahviteollisuus on kehittynyt. Tuotemerkkien myynninedistämisestä uhkapelien avulla on tullut vahva ja tuottoisa näkökohta massamarkkinoilla. Tämä yhteistyö kasvavan verkkoteollisuuden kanssa vie kahvia vielä pidemmälle. Alkuperämaa ja kestävyys näyttävät olevan joissakin tapauksissa vahva markkinointikomponentti. Tämä suuntaus jatkuu todennäköisesti myös tulevaisuudessa.
Esimerkki Baden-Baden Spielbankin kasinon vakiosponsorointipaketista
Melitta saa yksinoikeuden toimittaa tuotteita kaikkiin kasinon virallisiin tiloihin, mukaan lukien pelialue, kasinon toimistot ja vapaa-ajan alue. Melitta sanoi virallisessa lausunnossaan, että se toimittaa kasinolle vähintään 3 500 kiloa kahvia vuosittain. Sopimuskauden aikana toteutetaan myös yhteisiä markkinointialoitteita, joissa Melitta tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden voittaa palkintoja, kuten ilmaiskierroksia ja talletuksen yhtiön kustannuksella. Muissa tilaisuuksissa yhtiö voi tuottaa yhteisiä tv-mainoksia, lisenssituotteita ja olla läsnä kasinon lehdistötilaisuuksissa ja digitaalisissa kanavissa.
Yhteistyöstä kasinoiden kanssa koituvat edut kahvila-alan yrityksille
Kahvimainonta lisää tuotteiden myyntiä ja kasvattaa kahvibrändejä. Kahvimainonta lisää tuotemerkin tunnettuutta ja muistettavuutta, mikä on arvokasta, koska kuluttajat valitsevat usein tunnistamansa tuotemerkin, kun he joutuvat ostovalikoimaan. Brändin tunnistaminen – brändin tunnistaminen heti, kun sen näkee – on tärkeä tekijä ostopäätöksissä, joihin osallistuminen on vähäistä (esim. ruokaostokset). Samoin kahvimainoksissa voidaan tehokkaasti korostaa tuotteen toiminnallisia etuja.
Suurten pelikasinoiden luovissa kahvimainoksissa käytetään kuvia tuotteen premium-tason nostamiseen. Esimerkiksi Keurigilla on tapana keskittyä monenlaisiin sukupolviin ja heidän yksilöllisiin kahvimieltymyksiinsä. Vaikka heidän varsinaiset kahvituotteensa eivät olisikaan kovin monipuolisia, Keurigin mainoksissa esitellään usein eri ikäisiä ja eri kahvitrendejä. Vuosituhannen vaihteesta ja heidän karamellimacciatoistaan boomareihin ja heidän mustiin kuumiin kuppeihinsa.
Yleinen myyntityö
Jos brändisi on tarpeeksi suosittu, kahvi ei ole ainoa asia, jota voit myydä. Entä kauppatavaraa? Merchandising antaa yleisöllesi jotakin, jota he voivat ostaa muistoksi brändistäsi, keinona osoittaa uskollisuutta tai yksinkertaisesti siksi, että he pitävät tuotetta hyvänä. Joka tapauksessa lisäät myyntiä ja saat ilmaista kasino-ilmaisuaikaa brändillesi.
Miksi kasinopelaaja tarvitsisi kofeiinia?
Uskotaan, että kaikenlaisten huumaavien aineiden nauttiminen saa pelaajan tuntemaan itsensä itsevarmaksi lumelääkkeenä. Esimerkiksi kolikkopelien pelaaminen saa hänet ajattelemaan nopeammin, mikä tarkoittaa, että hän ehtii orientoitua ja voittaa. Tähän voi kuitenkin liittyä muitakin motiiveja. Esimerkiksi valveillaoloaika pitenee, kun peli sujuu hyvin. Joskus vedonlyönti tapahtuu yöllä, koska päivällä on kiire töihin tai muihin aktiviteetteihin.
Aika pyrkii vääjäämättä kohti unta, ja kofeiini voi keskeyttää tämän tilan ja antaa voimia. Kofeiini on kasvialkaloidi, ja sitä on kahvipapujen lisäksi kuudessa kymmenessä eri kasvissa. Kahvikupillisen lisäksi sitä löytyy helposti hyvin tavallisista tuotteista, kuten purukumista, makeisista ja urheiluravinteista. Mitä nopeammin kofeiini pääsee elimistöön, sitä nopeammin se saavuttaa huippunsa, mikä tarkoittaa, että pelaaja on hereillä, valpas ja aktiivinen.
Johtopäätös
Yhteistyö nettikasinoiden (ja nykyään myös suurten sosiaalisen median tilien) kanssa on tehokas tapa nostaa kofeiini seuraavalle tasolle. Olitpa sitten yhteistyössä toisen yrityksen kanssa lisäämällä oman ainutlaatuisen makusi heidän tuotteeseensa tai keskustelemalla suositun pelaajan kanssa, jotta voitte luoda sisältöä yhdessä ja tarjota sitä heidän legiooniensa seuraajille, yhteistyö on rakettipolttoainetta, jota monet pienet yritykset voivat käyttää. raivata itselleen markkinaraon.