Löfbergs myynti jatkaa kasvuaan Suomessa. Ruotsalainen kahvipaahtimo haluaa vastata kysyntään ja palvella suomalaista päivittäistavarakauppaa entistä paremmin aloittamalla yhteistyön Nordqvistin teetalon kanssa.
– Nordqvistin myyntihenkilöstön avulla vahvistamme läsnäoloamme Suomen päivittäistavarakaupassa. Näin meillä on hyvät edellytykset jatkaa myyntimme kasvattamista ja saavuttaa tavoitteemme suosituimman kahvintoimittajan asemasta Suomessa, kertoo Löfbergsin myyntijohtaja Kent Pettersson.
Vuonna 1979 perustettu Nordqvist on Löfbergsin tapaan perheyritys. Yrityksen markkinaosuus on 23 prosenttia, ja se kasvaa koko ajan. Nordqvist vihki vuonna 2018 käyttöön uuden tuotantolaitoksen Nurmijärvellä.
– Yhteistyön osapuolina on kaksi menestynyttä yritystä, joilla on samat makua, laatua, sosiaalista vastuuta ja ympäristövastuuta koskevat arvot. Yhteistyö vahvistaa asemaamme kuumien juomien segmentissä, jossa meistä tulee sekä kahvin että teen toimittaja, Nordqvistin toimitusjohtaja Riku Nordqvist sanoo.
Tummapaahtoinen kahvi menestyy
Löfbergsin kahvin myynti kasvaa Suomessa sekä päivittäistavarakaupassa että kahviloissa ja ravintoloissa. Yritys on profiloitunut tummapaahtoisen kahvin valmistajaksi, mikä onkin osoittautunut hyväksi valinnaksi. Vaikka Suomen kahvisegmentin kehitys polkee muutoin paikallaan, tummapaahtoisen kahvin myynti kasvaa vuosittain noin 30 prosenttia.
– Tummapaahtoinen kahvimme on löytänyt kohderyhmänsä ja vallannut paikan monen suomalaisen kahvinystävän sydämessä. Toiveena onkin, että se löytää yhä enemmän ystäviä Nordqvistin kanssa tehtävän yhteistyön myötä, Kent Pettersson sanoo.