Suomalaiset ovat kahvinjuojakansaa – testaa uusia italialaisia kahvimakuja

Se, että me suomalaiset juomme kahvia ei yllätä ketään. Monesti puhutaan myös suomalaisesta kahvikulttuurista, jollainen kyllä löytyy, mutta se on erilainen kuin muissa Euroopan, ja maailman maissa. Mutta niinhän se on aina kulttuuriasioissa. Teknisesti on joskus selitetty, että suomalaiseen veteen soveltuu parhaiten vaaleasti paahdettu ”suomalainen” suodatinkahvi. Viime vuosina markkinoille on kuitenkin tullut myös erilaisia kahvikoneita, ja niiden mukana paljon…

Lue lisää ›

Kotimaisesta kahviteollisuudesta kierrätettyyn kauneusinnovaatioon: syksyn XZ-uutuustuotteet sisältävät kotimaisen kahvituotannon sivuvirrasta jalostettua kahviöljyä

XZ-brändi lanseeraa syksyllä 2022 korjaavat ja vahvistavat XZ Kinuskikahvi -hiustenhoitotuotteet, jotka sisältävät Pauligin kahvituotannon sivuvirrasta jalostettua kahviöljyä. XZ Kinuskikahvi -hiustenhoitotuotteet, shampoo, hoitoaine ja hiustuoksusuihke, valmistetaan Bernerin Heinäveden tehtaalla. Uutuustuotteet sisältävät kotimaisen kahvipaahtimon sivuvirrasta uusiokäyttämällä jalostetun kahviöljyn lisäksi myös kotimaista betaiinia.  Uutuustuotteet vastaavat käsitellyille ja hennoille hiuksille suunniteltujen hiustenhoitotuotteiden kasvavaan kysyntään XZ:n uuden korjaavan ja vahvistavan hiustenhoitorutiinin hurmaavan paahteisen kinuskin…

Lue lisää ›

Vaihtoehtona jääkahvi ja muut erikoisuudet

Mitä pidemmälle etenemme uusissa ikäluokissa, sitä hienostuneemmaksi myös kahvimaut käyvät. Perinteiset kahvilaadut eivät enää Gen Z:aa miellytä, saati suoraan termarista kaadettu musta litku. Nyt vaaditaan jotain erikoisempaa, kuten orgaanista, luomua ja ekologista sekä sosiaalisen median kanssa käsi kädessä kulkevaa tuotetta. Kieltämättä espresso, latte ja cappuccino maistuu myös muillekin kuin diginatiiveille, joten siitä ei pidä vain heitä syyttää. Siitä pääsemmekin…

Lue lisää ›

Suomalaiset ja kahvi

Kuten tilastot kertovat, ovat suomalaiset kahvikansaa monessa eri muodossa. Meillä juodaan kahvia enemmän kuin muualla maailmassa väkilukuun suhteutettuna. Kahvi on mukana suomalaisten arjessa, mutta vahvasti myös kaikissa tärkeissä tapahtumissa häistä hautajaisiin ja olympiavoitosta vaaleihin. Kahvi ei ole “vain” nautintoaine, vaan se on yksi elementti sosiaalisessa käytöksessämme. Ilman kahvia moni tapahtuma olisi kerrassaan pilalla ja sen lisäksi me suomalaiset piiloudumme…

Lue lisää ›

Ihmeaine nimeltä kahvi

Suurin osa suomalaisista käynnistää päivänsä kupillisella tai kahdella kahvia. Ennen kahvikuppia ei juuri ole tarvetta rupatella tai tehdään mitään erikoista. Kahvin jälkeen vasta on mahdollista aloittaa kommunikointi sekä työt. Eikä se oikeastaan ole ihme, sillä kahvilla on lukuisia vaikutuksia terveyteen sekä yleiseen toimintakykyyn. Kahvin alkuperästä on useampaa eri tietoa, mutta vahvimmat veikkaukset vievät Etiopiaan tai Jemeniin. Eurooppaan kahvi rantautui…

Lue lisää ›

Parempi kuin bensiksen sumppi – maailman kalleimmat kahvit

Kuten moni muukin elintarvike, myös kahvin hinta on noussut vuoden aikana jopa kolmanneksen. Suomalaiset ovat tunnetusti kahvikansaa, joten kahvin lipittäminen on kirpaissut useamman kukkaroa. Kahvi, jos mikä, on makuasia, eikä merkin vaihtaminen ole aina mahdollista. Varsinkaan, kun jotkut kahvilaadut ovat saaneet kohdalleen vankkumattomia kannattajia. Syy kahvin hinnan kohoamiselle ovat pääasiassa viime vuoden ongelmat Brasilian sadon kanssa. Kaikesta huolimatta, kahvin…

Lue lisää ›

Affiliate markkinointi osana omaa arkea

Olet varmasti kuullut näistä erilaista mainosverkostoista, ja markkinointiverkostoista, joita kutsutaan affiliaateiksi, eli alihankkijoiksi – kyse on nykyaikaisesta provisiomyynnistä, missä yksityiset tai yritykset markkinoivat toisten yritysten tuotteita ja palveluita ja saavat onnistuessaan siitä maksun. Maksun voi saada provisiona myynnistä, tai jossain tapauksissa jos siitä, että saat ohjattua liikennettä yritykselle. Affiliate-markkinointi toimii siis niin yritysten yhtenä markkinointi-ja myyntikanavana ja mahdollisena lisäansaintana…

Lue lisää ›

Paulig ja K-ryhmä kutsuivat hyvän kahvin ystävät tekemään vastuullisia valintoja

Pauligin ja K-ryhmän yhteinen ja onnistunut vastuullisuuskampanja on edennyt kahvitiloille asti. Nicaragualaiseen Jose de la Luzin kylään on istutettu nyt 84 000 uutta kahvipuuta ja 2 000 varjopuuta. Uudet kahvipuut parantavat merkittävästi 15 tilan tuottavuutta, ja varjopuut tukevat luonnon monimuotoisuuden ylläpitämistä, parantavat maaperän laatua sekä hillitsevät eroosiota ja veden haihtumista viljelmiltä. Varjopuut toimivat myös hiilinieluina ilmastonmuutoksen torjumiseksi.  Yhteistyökampanja tukee…

Lue lisää ›

Lohjalla vietetään jälleen kahvilapäivää torstaina 9.6.

Kahvilapäivää vietetään nyt jo yhdeksännen kerran. Lohjalta löytyy kaikkiaan yli 30 kahvilaa ja 2 omaa paahtimoa, mikä on 46 000 asukkaan kaupungille paljon. Juuri nyt iloitsemme kahvilapäivänä Lohjan runsaasta ja monipuolisesta kahvilatarjonnasta, mikä on vain vahvistunut kuluneen vuoden aikana uudella tarjonnalla. Kahvilapäivän tavoitteena on vahvistaa paikkakunnan kahvilakulttuuria. Kahvilapäivän perinteen ovat muodostaneet kahvilayrittäjät yhdessä.  Kahvi on yksi maailmankaupan tärkeimmistä hyödykkeistä….

Lue lisää ›

Laina nopeasti ja helposti Bondoran avulla

Nykyään arki on hektistä. Vaikka 2020-luvulla digitaalisuus on tuonut arkeemme paljon apua, on se tehnyt siitä omalla tavallaan myös entistä nopeamman, ja opettanut varsinkin z-sukupolven eli diginatiivit odottamaan ja jopa vaatimaan entistän nopeampia palveluita. Nämä ovat tulleet myös lainamarkkinoille. Bondora.fi mahdollistaa lainanhakemisen nopeasti, ja pienlainaa on saatavilla 500 eurosta aina 10 000 eruoon saakka jopa viiden vuoden maksuajalla. Nopeampi…

Lue lisää ›